Wednesday 10 August 2011

SOALAN LAZIM.


01. Kenapa harus ada MoU antara pihak kami dan Pemilik barang Mistik Dan Antik sebelum urusniaga?
MoU harus ada sebelum urusniaga dijalankan kerana kami tidak perlu Pemilik barang Mistik Dan Antik yang hanya ingin bermain tarik tali dengan kami berkenaan harga dan apa juga syarat yang telah ditetapkan dalam MoU.Kami hanya perlukan Pemilik barang Mistik Dan Antik yang benar-benar mahu menjual/memaharkan barang mereka melalui kami.

02.Apa yang berlaku sekiranya Pemilik barang didapati melanggar/mengkhianati perjanjian yang telah ditandatangani?
Kami akan mengambil tindakan undang-undang untuk menuntut ganti rugi sama seperti harga barang yang yang diminta oleh Pemilik barang Mistik Dan Antik tersebut.

03.Kenapa perlu RM 60.000 untuk membawa Buyer  ketempat yang Pemilik barang mahukan?
RM 60.000 adalah sebagai cagaran oleh Pemilik kepada kami dan tanda bahawa Pemilik barang Mistik Dan Antik benar-benar serius mahu melakukan proses jual beli.Sekiranya Pemilik barang Mistik dan Antik gagal membuktikan bahawa barang tersebut masuk dalam kriteria yang kami beli atau gagal menunjukkan barang yang dijanjikan dengan alasan apa sekalipun dalam masa 3jam proses jualbeli akan dikira batal dan duit RM 60.000 tidak akan dipulangkan kepada pemilik barang.

04.Adakah cagaran RM 60.000 akan dipulangkan sekiranya transaksi berjaya?
Iya,RM 60.000 akan dipulangkan kepada Pemilik barang Mistik Dan Antik setelah lulus ujian kedua terhadap barang Mistik Dan Anti mereka.

05.Kenapa harus Pemilik barang yang menentukan harga?
Kami benar-benar serius mahu Pemilik barang Mistik Dan Antik berpuas hati menjalankan urusniaga dengan kami,itulah sebabnya kami mahu mereka yang letakkan harga yang mereka mahu.

06.Apa akan jadi sekiranya Pemilik mahukan harga yang terlalu tinggi?
Kami akan menilai harga yang Pemilik barang Mistik Dan Antik minta kepada kami,sekiranya harga mereka melepasi harga yang kami mampu,dengan rasa rendah diri kami mengundurkan diri dari melakukan transaksi dengan Pemilik barang Mistik Dan Antik tersebut.Walau apa pun kebanyakan barang Mistik Dan Antik yang kami beli mencecah JUTAAN RINGGIT bagi setiap barang.

07.Bagaimanakah cara pembayaran dilakukan?
Pembayaran akan dibayar terus ka akaun Bank anda.

08.Kenapa harus Pemilik barang Mistik Dan Antik mempercayai kami menjalankan urusniaga barang Mistik Dan Antik kepunyaan mereka?
Setelah kami menandatangani MoU bersama Pemilik,kami juga akan menandatangi MoU dengan Buyer sebelum urusniaga dilakukan.

09.Adakah dengan nilai wang JUTAAN RINGGIT masuk ke akaun Bank kami tidak mendatangkan masalah dari Pihak Keselamatan dan Bank Negara?
Tentu sekali tidak,kerana transaksi yang dibuat adalah mengikut lunas undang-undang.

No comments:

Post a Comment